willsing.blogg.se

4 mars

Publicerad 2015-03-04 09:31:04 i Allmänt,

Hejhej. 
 
Klockan är nio nu. Äntligen fått en hel del sömn.
Nackdelen med att bo i långtorpet vid sälfjällstorget är att krogen Harrys ligger nära oss. Och nu har ett stort ungdoms gäng hyrt två stugor mittemot,  och varje kväll sen i söndags har de gått ut. Så från kl 20.00 står de utanför och skrattar, skriker, pratar högt i nån timme innan de går till krogen.  Samma när de kommer hem efter 02. Jag har gått upp 05 några dagar så de är verkligen jätte jobbigt psykiskt att behöva bli väckt sådär. Men annars mår jag bra. Solen har tittat fram små stunder här, man fortfarande jätte mycket snö. Vintern verkar inte vilja lägga sig alls på ett tag. Ska vara ledig nu tre dagar. Ska hämta ut paket med ny jacka, väska, skor ocj topp senare och ev. gå på bio med älskling nåndag.  Som det ser ut nu så tänker ja vänta med hundköp. Jag hittade en jättefin som jag var intresserad av men när jag och säljaren kommit överens om hämt dag så skrev hon att "hunden har fått en annan familj nu" så dåligt och oseriöst gjort. Men på blocket/ annons sidor verkar folk kunna bete sig hur som helst så jag blir inte förvånad. Vi funderar istället på en utlandsresa i Maj-Juni. Förhoppningsvis har vi några veckors semester från jobbet så vi kan åka iväg. Vi blir kvar här minst ett år till. Det är bestämt nu. Känns så bra att ha boende och jobb och en inkomst så varför ska man ändra i sitt liv då. Ska försöka göra stugan lite mer personlig någondag. Köpa överkast till sängarna, gardiner, o  lite annat smått och gott. Hoppas att ni mår bra och har det bra. Kram 
Bilder på senaste tiden:
hallongrottor
Min nya fina kruka i blåvit
"Pastarullar" Från ett recept. 
Winter wonderland. En häst gömmer sig i högra hörnet. 
Vår ingång till stugan
Selfie innan vi fira farmor
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela