willsing.blogg.se

A.J

Publicerad 2014-11-03 20:52:42 i Allmänt,

Mina ögon är tårfyllda.
Såg nyss på reprisen av "Så mycket bättre"
och det var Amanda Jensens dag (1 november).

Jag har alltid haft en negativ känsla för Amanda,
enda sen jag hörde henne på Idol 2007.
Vet inte varför, men första intrycket var bara så.
Hon kändes så sluten och självgod på något sätt.
Idag ändrar jag mina tankar om vad jag än tänkt om henne.
Hur underbar och bra är inte Amanda Jensen! 
Bara hennes ordval, tankar, liv, sprudlande charm.
Wow allt fanns bara där. Jag förstår inte. 
Hon är verkligen underhållande och väldigt djupsinnad.
Hennes låttexter är verkligen one of a kind.
Tänk att man kan ändra sig så drastiskt? 

När jag fick höra Orups version av låten "Illutionist"
som han kallar för Magiker. Då började jag gråta. 
Så himla fin. Bra Orup! Gillar ni "Så mycket bättre" ?
Blev också så glad när jag fick reda på att 
(Johan - Familjen) skulle vara med i programmet! 
Har sen tidigare lyssnat på hans låtar med kompisar.
Den första jag hörde var "det snurrar i min skalle"
Och jag gillar även - Det var jag, Det du vill, mfl. 

Här är Orups översatta version av Illutionist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela