willsing.blogg.se

Fredag

Publicerad 2015-05-08 22:42:00 i Allmänt,

Den här dagen har varit en mix av lite allt möjligt.
När vi vaknat så gick vi ute i skogen idag igen och denna gång följde A med så de va trevligt och Viggo skuttade runt bland träd och mossa.
Man kan verkligen se hans kärlek till naturen.
Han följer lukter, han springer runt och tuggar på det han kommer åt och han får som spel och löper i cirklar ja inte en lugn stund för honom i skogen iaf.
 
Sen behövde vi åka ner till byn och handla, både till grillningen imorgon och till kylen som eka tomt hemma, och jag kände mig så himla trött på Ica så vi valde för omväxlings skull konsum/coop. Fick med oss fläskfile, potatis sallad, hallomiost och champinjoner som vi ska grilla imorn vid Engelska parets stuga som ligger nära sjön i Lima. Har faktiskt sett fram emot det hela veckan! Älskar verkligen halloumi ost, samt vitlöksmarinerade champinjoner att grilla så de ska bli gott att äta imorn. Vi kika även in en snabbis på systemet där fick jag med mig några breezer med jordgubbssmak? Har inte sett den smaken innan så den kanske är ny.
 
Har försökt börja vänja Viggo att klara av att vara ensam korta stunder (som i bilen när man handlar) men de känns svårt då han verkligen är fäst vid mig och man hör att han skäller när man stängt bildörren elr husdörren. Ja, men va ska man göra,  får försöka lära honom det mesta nu när han är valp för sen blir det säkert bara svårare.
 
Efter vi varit nere på byn så blev de att fixa mat, blev pulledpork kokt potatis sallad och kall pepparsås. Verkligen supergott tyckte både ja och A. Så ett litet snabbt lunch tips. 
 
 
 
Sen har katten varit inne i omgångar för de har regnat här idag igen. Men pettson är så dålig på att säga ifrån När viggo bokstavligen flyger på stackarn och trampar på honom. Dem är i samma storlek men ändå låter pettson Viggo hålla på fast än han inte gillar de. Så de är ett problem man får ta itu med så fort som möjligt.
Saknar ju katten, all tid går till valpen med all rätt, ska försöka se ikväll om ja åtminstone kan få kramas lite med honom.
 
Jag och A har tagit flera promenader idag, utforskade lite runt omkring där vi bor och vi fick gå i regnet, men det spelade inte så stor roll, för luften va väldigt frisk och A fanns vid min sida och Viggo sprang lös. En fin dag med många bra stunder. Dagen har också bestått av tv tittande, börjat läsa boken Polis av Jo nesbo och den verkar spännande,  sen lite shopping (då gina tricot skickade fel jeans till mig, och inte skickar tillbaka rätt vara, utan jag får mina pengar tillbaka istället) så blev de ett par andra jeans, cardigan samt en fiiin kimono istället. De blir bra vill jag tro. nu blir det mysa ner sig i soffan och tänka på allt roligt framöver. Kram ni får ha en fin helg.
 
Promenad bilder i regnet.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela