willsing.blogg.se

Valborg

Publicerad 2015-04-30 11:42:17 i Allmänt,

Imorgon är det första maj och idag hälsar vi maj välkommen. Jag sitter i min pyamas nu och dricker morgon kaffet. Men för min del idag så blir det en dag som kommer innehålla packning av saker och städning för imorgon flyttar vi till den andra stugan som ligger närmare skogen och har betydligt billigare hyra. Ska såklart också se efter vilden Viggo. Att uppfostra en valp är betydligt svårare än vad jag föreställt mig. Det kräver tid, tålamod, tänkande och känsla. Ja hade inte föreställt mig innan hur ja ville uppfostra V för jag ville kolla av hur han var först. Såklart har alla valpar bus i sig men alla i olika mängder. För att bäst beskriva V så är han energisk, söker uppmärksamhet väldigt mycket, är matgalen, gillar att naffsa på allt han kommer åt, är hoppig,  lättlärd, rädd för andra hundar och klumpig. Det är den mest ärliga beskrivningen just nu. Jag försöker uppfostra honom vänligt men bestämt och jag märker dag efter dag att det fungerar. Han kommer från början ifrån ett ganska otryggt hem med mycket stress (som jag upplevde det när jag hämtade honom) han är betydligt lugnare nu dag 4 från när vi hämtade honom dag 1. Jag tror att han kommer lita på mig mer och mer eftersom och känna  sig trygg i sin nya familj inom kort.
 
Nu hinner jag inte blogga mer. Det snöar här förresten. Oväntat faktiskt!  Ni får ha en fin valborg.
 
 

Kommentarer

Postat av: Rebecca

Publicerad 2015-05-03 09:09:42

Hur go😍😍

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela