willsing.blogg.se

gott och blandat

Publicerad 2015-03-15 09:21:36 i Allmänt,

Sälen har haft underbart soligt väder i fyra dagar. Men ja har jobbat så inte kunnat ta del av de. Men idag efter kl 17 så är jag fri i tre dagar. Wiho. Då ska de solas och förmodligen grillas om fina vädret håller i sig.
 
Igår kollade jag på mello finalen. Hejade på Eric Saades låt och Jon Henriks. Men tyvärr så vann ju Måns. Hans låt var inte i min smak, men bildspelet i bakgrunden var häftigt. tyckte ni om Måns låt? We are the herous of the night, demons to fight..
 
Jag har köpt lite fina sommarklänningar redan från h&m som jag tänkte ha när jag och A åker utomlands.  Försöker övertala honom att vi ska åka till Italien! Vill så gärna uppleva deras pasta, pizza, glass, språket, gatorma, stränderna, terrakotta krukor med röda blommor, solgula fasader, enkla fik, exoresso o en bra bok.Ja Italien vill jag verkligen uppleva. Ska visa er klänningarna sen i ett annat inlägg.
 
Igår laddade jag ner två appar till min mobil, noom coach,  viktminskningsapp, samt att man loggar all mat man äter och får reda på hur många fler kalorier per dag man ska äta, inbyggd steg räknare osv. Allt står på engelska men är rätt enkel att förstå sig på. Sen laddade jag ner en spansk inlärning s app. Där man kort  och gott lär sig spanska i skrift och tal. Man kan välja svårighet s nivå också. El Amigo - min vän.  La novia - flickvän, pelar - skala (potatis) las bragas - trosor, las medias - strumpbyxor.  And so on. Jätte bra app. Finns även andra språk i appar man kan lära sig.
 
nu ska ja jobba. KRAM hade bra
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela