willsing.blogg.se

Bloggutmaning, dag 13

Publicerad 2014-11-09 16:06:00 i Allmänt,

Skriv om dina tre favorit artister

Musik betyder väldigt mycket för mig och har alltid gjort.
Jag är ju lite av en allätare kan man väl säga och varierar mig.
Men jag ska nu skriva lite om de jag lyssnar mest på för tillfället.

1. William Fitzsimmons.
Han gör lugna sköna låtar som får mig att stanna upp och
slappna av. Jag har väldigt lätt för att skriva dikter till hans låtar också,
eller gråta för den delen. Beautiful girl och I dont feel it anymore är favoriterna.

2: Eminem
Jag har lyssnat på Eminem hur länge jag kan minnas.
När jag och min syster var lite yngre så gjorde vi en cover
på han och Rihannas låt "i love the way you lie part 2"
Hon var Rihanna röst och jag var Eminems.
Jag har lätt för att minnas hans texter och tycker om att
små nynna/rappa själv till hans musik.
Låtarna han skriver och rappar är så starka och har sån power i sig.
Hans budskap når tydligt fram och man känner igen sig i låtarna.
Mina favoritlåtar är, Mockingbird, Stronger then i was, Monster,
When im gone, Lose yourself, Guts over fear, Legacy.

3. Sia
Den allra första låten jag hörde med Sia är "breath me" från 2004.
Den var sååå sorglig så man inte visste vart man skulle ta vägen.
Senare har hon ju arbetat med David Guetta, Eminem, Flo-Rida och andra stora artister.
Men jag fick upp öronen för henne igen när hon sjöng Chandelier.
Jag fullkomligt älskar den låten och kan lyssna på den om och om igen.
Så favorit låten är Chandelier.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela