willsing.blogg.se

Viggo

Publicerad 2015-04-28 08:51:15 i Allmänt,

Jag har varit och hämtat min alldeles första valp.
Vissa  vet om det, för andra blir det en nyhet.
Var så nervös hela bilfärden till Malung.
Jag hade ju väntat på just det ögonblicket i många år.
När vi kom fram såg jag honom på gården.
Så liten (betydligt mindre än jag trott) men otroligt söt.
Vi stannade ett tag och pratade med ägaren, fick alla papper, skrev under, lämna pengar, sen var du min.
Jag bar dig till bilen. I bilen var du så himla orolig!
Pep och "skrek" i säkert 10 min innan du blev lugn.
Sen somnade du och allt kändes bättre. 
Nu har du sovit din andra natt intill mig och det har gått jätte bra. Vi tar promenader, myser, busar och ja har lärt dig några kommandon. Du är väldigt snabblärd.
Ägaren kallade dig för Rambo men jag ändrade ditt namn till Viggo. Min fina Viggo.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela