willsing.blogg.se

news

Publicerad 2015-04-18 22:45:00 i Allmänt,

Min svärmor M tipsade mig om en så himla bra blogg.
http://attvaranagonsfru.elsasentourage.se/
Kort och gott - Attvaranågonsfru.
Emma som hon heter bloggar om inredning, sitt eget hem, sin familj, och fotograferar allting själv. 
En mjuk och så naturlig blogg som man enkelt hänger med i och fastnar för. Så nu tipsar jag er om hennes blogg.
 
Lite nyheter som kommer att hända framöver, den 26 April ska jag hämta min valp ifrån Malung. Hur spännande och mysigt som helst. Det är en blandras av tax/pinscher/ jämthund, och han är i färgen röd som innebär "rödbrun" kan man väl säga. Det är en hane som just nu väger 3,4 kg. Han ska heta Viggo efter mycket velande om namn. Så snart får jag ta hem min allra första egna hund och ge honom all min kärlek och tid. Ni kan nog inte förstå hur tillfredsställt mitt liv känns nu. Dagarna är lätta och går snabbt.  Den enda som finns i mina tankar är Viggo. Han ser faktiskt mest ut som en tax till utseendet.  Min familj vet om valpköpet, mina svärföräldrar vet, mina kollegor och vänner vet. Nu är det bara ni läsare kvar att veta. Det här är ett stort steg för mig, och alla som känner mig vet att jag är en kär djurvän. Sen familjens goa underbara hund Jeppe fick avlivas i december så har ingenting i mitt liv känts som det ska till hundra procent. En stor och oändlig saknad har bott i mig. Efter jeppe, efter hans krull päls, efter hans temperamemt och hans omväxlande personlighet. Ingen hund eller människa kan någonsin ersätta den relation och kärlek jag kände till  min fina Jeppe. men jag känner att det är dags att gå vidare och spara alla fina minnen med honom inom mig och plocka fram dem när jag behöver,  men en annan slags glädje o framför allt spänning har byggts upp till valpen Viggo. Jag längtar och tänker. Och jag vet redan nu att jag får en vän för livet. Snart hämtar jag dig och du kommer att få ett bra liv med mig min sambo och katten Pettson. 
Min Viggo!
 
En annan nyhet som kom fram idag var att vi har börjat kolla på andra (biilligare) boenden i sälen. Vi har ev. ett på G. för inte ens hälften av den hyran vi har nu! så de känns jätte positivt för min och A's del. Vi har ringt och pratat med en ny hyresvärd och han ville gärna hyra ut åt oss. Den stugan ligger mer belägen vid en skog och endast 2 min extra körtid till jobbet. För djurens skull så känns de alternativet toppen. Så vi får se. det va mina två nyheter jag ville dela med mig av. Kram <3
En trött osminkad Johanna
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela