willsing.blogg.se

life

Publicerad 2015-04-18 08:37:33 i Allmänt,

Det ja kan säga om de senaste veckorna är att ja varit upptagen. Jobbat sex dagar i veckan, efter påsk var hemskt. Har även haft lite strul på jobbet med en person som inte beter sig som man ska men det är inte personligt mot mig elr min sambo utan denne person behandlar de flesta som skit helt enkelt. För några dagar sen så övervägde jag t.o.m att säga upp mig. alltså direkt efter jobbet för jag fick nog..Men nu har jag iallafall fått prata ut med en handledare samt försökt att ta upp lite med den inblandade och en liten bättring har gjorts så jag tänker fortsätta göra mitt bästa på jobbet som alltid och stå ut till iallafall sommaren. I slutet på Maj har vi semester i några veckor och det tycker jag att vi är värda. En positiv sak kommer ske i slutet på April, kan berätta mer om det senare. Just nu är mina svärföräldrar här, vi jobbar eftermiddag idag men senare skulle vi äta nå gott och bowla så det ser jag framemot väldigt mycket. Den 24 April uppträder Veronica Maggio på Ski&Rock så ska dit med A och våra engelska vänner. De blir att dricka o äta något hos oss först sen få skjuts elr ta en taxi till stället. 
 
Ja det jag har lärt mig på senare år är att "äta eller att ätas" i livet. Man måste kunna säga ifrån och stampa ner foten och kämpa för sig själv för ingen annan gör det åt en. Jag har haft svårt för sånt i yngre ålder, men inte längre. Det är jätte viktigt att berätta för andra precis som man känner och om dem inte lyssnar så får man säga ifrån ännu mer och inte låta någon i hela världen sätta sig på en.Inte ens vän, förälder, chef, sambo. Ingen. Jag är glad att jag har stått upp för mig själv i jobbiga situationer på jobbet,  ja har fått sagt mitt och bara känt av ilskan inom mig och ja tror att dem inblandade personerna börjar inse att jag tar inte vad som helst längre utan har rätt till att behandlas väl och med respekt framförallt. 
 
 
 
Kram. Glöm inte att DU är viktig <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela