willsing.blogg.se

Kryssning

Publicerad 2014-07-25 22:36:24 i Allmänt,

Hejsan fina! 

Jag har varit i Stockholm med A och hans pappa och några till.
Vi åkte dit igår ifrån Nora på tidiga förmiddagen, för att sedan åka på kryssning kl 18.
Först åt vi lunch på söder i Stockholm när vi kom fram, och där jag beställde filé Oscar.
Sedan gick vi vidare en bit och satt på mötesplatsens uteservering för en öl/cider.
Efter några timmars häng på uteserveringen, så gick vi mot hamnen.
Där stod Cinderella och otroligt mycket folk som skulle på båten.Kö,kö,kö.
När vi stigit ombord och lämnat grejerna i våra hytter så gick vi ut och
satt på soldäck med flera andra och drack lite grann medans man såg ut över skärgården.

På kvällen blev det tax-free shopping och att se sig omkring.
Sedan till baren för en drink och lite prat. Testade en Mojito den var helt ok.
Jag var ganska sugen på att gå upp och dansa men det blev inte så. 
Det är svårt att ta mod till sig ibland när man är ensam och vill dansa.

Jag hade tänkt vara uppe till 03-04 på natten,
men det hela slutade med att jag och A var så trötta så vi lade oss
innan kl 01, jag somnade direkt, men drömde om att båten sjönk.
Det var lite läskigt! Vaknade av mig själv kl 11 morgonen därpå.
Då duschade jag, sedan gjorde vi oss i ordning för lunchbuffén.
Där serverades allt möjligt man kan tänka sig.
Och en massa godsaker till efterätt.Orkar inte rabbla upp det.
Efter buffén blev det att slappa, och sedan tax-free shopping igen. 
Såg då att de hade fått in Victoria Secret parfymer, body mist och lotions.
Gissa om jag blev glad! Spenderade nästan 600 kr på en parfym från VS.
Den luktade så gott så jag kunde inte lämna kvar den på hyllan.
Den fick följa med mig hem och det är jag glad för.
Jag behövde en ny, har 2-3 stycken parfymer hemma och de är inga "favoriter" direkt.
Runt 16 tiden var kryssningen färdig och vi steg av båten, och sen åkte vi hem.
Sov mestadels i bilen, var helt utmattad av både värme, väntetid och färden.

Nu sitter jag här i sängen och ska strax sova.
Hade funderingar på en lugn helg, men det blir att åka upp till syster imorn. 
Vi ska färga batik och mysa. Jag får vila upp mig i skogen där.
Det blir bra det också! Ha en bra helg godingar! 
Här kommer några bilder ifrån kryssningen! 

Min fina A 

A's pappa och hans två vänner!

Filé Oscar på resturangen Jägaren. Mycket gott! Åt upp precis allt! 





Drömmer mig bort över skärgården!

Skål!
Dinglar med fötterna i mina bästa sandaler! 

Iskall cocacola med citron i, det blir inte bättre en varm dag på kryssningen!
Här är sakerna jag köpte från båten.
Massa godis, en del ska jag ge bort i presenter till familjen.
En VS parfym, Angel. En Loreál foundation, ny ögonbrynsborste och Rocket Power mascara.
Bacardi Breezer 6pack för 75 kr, tog bara med två på bilden. Sen nya rosa hörlurar.
Är nöjd över det jag köpte, allt som allt gick på ca 1100 kr. Bra pris för så mycket saker! 
Katten, ja den fick jag på köpet! ;)
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela