willsing.blogg.se

Hetta

Publicerad 2014-07-30 18:48:04 i Allmänt,

Vilken hetta vi har i Sverige, helt galet.
När vi var på kryssning förra veckan så var det 35grader!
Igår kväll när jag badade med Ellen, så var vattnet 26grader varmt! 
Jag gillar värme och sommar absolut, men nu är det lite för varmt
för att det ska kännas behagligt att vistas ute större delen av dagen. 

Jag mår inge bra och jobba i denna värme alls! 
Man svettas hela tiden och måste dricka för att inte få vätskebrist.
Tror ingen mår bra av att jobba i denna värme faktiskt! 
Det bästa är att ta det lungt, dricka vatten, ha en fläkt på rummet,
åka och bada, använda solskyddsfaktor och sådär.

Min katt Pettson slås ut av värmen han med.
Han sover hela dagen lång och är ute på kvällen.
En dag var han överhettad, tungan stack ut och han andades konstigt.
Tog då en mjuk handduk som jag doppade i lite kallare än ljummet vatten
och strök över honom stackaren, han brydde sig inte utan verkade snarare
tycka att det var skönt att 'kylas' ner lite.

...Är iallafall ledig nu och njuter av det.
Kunde sova ut imorse de var så skönt kan jag säga.
Gick upp efter 11 någongång och var pigg!
Och idag har jag inga måsten alls att göra.
Ingen jag ska träffa, bara vara hemma och vara ledig! 
Har småstädat lite, gjort två olika ansiktsbehandlingar,
En med honung och en annan med bakpulver.
Honungs ansiktsmasken gav bäst resultat.
Sen har jag bakat jätte gott matbröd och vilat på soffan. Perfekt. 

Ikväll blir det nog att ta sig ett dopp innan läggdags.
Imorgon blir en tripp någonstans, eventuellt Karlskoga med A. 
Sen på kvällen träffa min vän Ellen.  

Hoppas ni har det bra i hettan mina vänner! 


 


 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela